środa, 10 lipca 2013

Instalacje gazowe drugiej generacji:


Każdy szanujący się producent gazu nadal ma w swojej ofercie instalacje gazowe II generacji. Są one popularne ze względu na niewielki koszt i niski stopień skomplikowania takiej instalacji.
Przykładowe instalacje gazowe to:
  • KME - Bingo - M
  • Autronic - Al.-600,700,800
  • BRC -Blitz, Just
  • Stag - 150


Przykładowy zestaw instalacji gazowej drugiej generacji.

Wymienione wyżej instalacje są to wg. mnie jedyne, które można polecić do samochodów. Wyposażone są w nowoczesne sterowniki mikroprocesorowe i przy prawidłowym montażu, pozwolą na korzystanie z paliwa gazowego bez negatywnych wpływów na silnik.

Bardzo dużą wadą instalacji gazowej drugiej generacji jest obecność mieszalnika w dolocie powietrza co znacząco redukuje jego średnio. Odczujemy przez to spadek mocy zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy do naszego pojazdu jest dostępny dedykowany mieszalnik projektowany specjalnie pod dany silnik to spadek mocy na benzynie będzie minimalny. Dużo większy będzie on gdy mamy nietypowy samochód i trzeba użyć uniwersalnego mieszalnika.


Przykład połączenia instalacji gazowej z układem elektrycznym samochodu.
Kolejną wadą jest ryzyko tzw. strzału w dolot. Czyli niekontrolowanego zapłonu mieszanki w kolektorze ssącym np. podczas regulacji gazu lub w przypadku złej regulacji nawet podczas jazdy. Strzał jest bardzo niebezpieczny dla pojazdów wyposażonych w przepływomierz. Już jeden niekontrolowany zapłon może zniszczyć urządzenie warte kilkaset złotych. Dlatego konieczne jest stosowanie klap przeciwwybuchowych. Dość dobrze zabezpieczają one przed wybuchem lecz jest to kolejne niechciany element w dolocie, który nie pozostaje bez wpływu na dopływ powietrza do silnika. 

W instalacji gazowej drugiej generacji proces ustawiania mieszanki jest bardzo prosty i sprowadza się do przeprowadzenia automatycznej kalibracji. 

Każda instalacja jest wyposażona w złącze diagnostyczne  pozwalające nam na połączenie się ze sterownikiem gazu za pomocą laptopa i odpowiedniego interfejsu. 

Zrzut ekranu z programu pozwalającego ustawiać instalacje gazowe firmy AUTRONIC.


Gdy podłączymy się do sterownika i stwierdzimy, że wszystkie połączenia zostały wykonane prawidłowo i sterownik pracuje poprawnie uruchamiamy proces auto-kalibracji, w tym procesie sterownik ustawia położenie silnika krokowego gazu dla każdej partii obrotów i zapisuje optymalne ustawienia. 

1 komentarz:

  1. W przypadku samochodów to pewnie jest trochę inaczej jeśli chodzi o gaz aniżeli o ten co jest doprowadzany do domu. Ja przede wszystkim również zdecydowałem się na skorzystanie z oferty https://poprostuenergia.pl/ gdyż moim zdaniem jest to bardzo dobra opcja na płacenie niższych rachunków.

    OdpowiedzUsuń