środa, 10 lipca 2013

Porady dotyczące montażu instalacji gazowej.


 Z pewnością wielu z was nie będzie montowało instalacji gazowych, ale ta garść porad przyda się aby móc w łatwy sposób zweryfikować jakość i estetykę montażu instalacji w naszym samochodzie.

  • Gdzie tylko się da stosujemy jak najkrótsze węże gazowe. Zarówno w instalacjach II gen.  jak i w instalacjach sekwencyjnych gdzie odległość wtryskiwacza od kolektora dolotowego powinna być jak najmniejsza. Długie przewody doprowadzające mają wpływ na opóźnienie w reakcji silnika na pedał gazu. Jak wiemy paliwo gazowe jest podawane do silnika w formie lotnej więc czas napełnienia się węża po naciśnięciu pedału gazu powinien być jak najkrótszy.
  • Reduktor powinien być montowany poniżej poziomu zbiornika płynu wyrównawczego. Zapobiega to jego zapowietrzeniu. Ponadto powinien być montowany równolegle do kierunku jazdy, by zminimalizować siły jakie działają na niego podczas jazdy.
  •  Wiązki elektryczne powinny być ułożone w tzw. peszlach czyli plastikowych rurkach. Połączenia przewodów najlepiej gdy są lutowane i zabezpieczone opaskami termokurczliwymi. W żadnym wypadku nie powinno się używać izolacji, gdyż zatrzymuje ona wilgoć i może doprowadzić do zwarć. Dopuszczalna jest izolacja bawełniana.
  •  Przewody doprowadzające zasilanie do instalacji gazowej powinny być zabezpieczone bezpiecznikami.
  • Otwory pod dysze wtryskiwaczy powinny być nawiercane tylko i wyłącznie na zdjętym kolektorze ssącym. Otwory powinny znajdować się jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych i być pochylone w kierunku zaworów.
  • Silnik krokowy powinien być umieszczany tylko pionowo, złączem do góry.
  • Zawór w butli powinien być zamontowany w kierunku tyłu samochodu by podczas jazdy gdy paliwo przelewa się do tylnej części zbiornika była możliwość zassania go do przewodów.
  • Wszystkie węże doprowadzające gaz powinny być wężami specjalni przystosowanymi do montażu w instalacjach gazowych. Węże wodne, ogrodowe, stalowe, drewniane nie wchodzą w grę i zagrażają bezpieczeństwu użytkowania instalacji.



I to chyba najważniejsze porady. Jeżeli wszystkie te zalecenia zostaną spełnione to mamy podstawy do stwierdzenia, że instalacja gazowa została zamontowana poprawnie i posłuży długo.  

1 komentarz:

  1. Ciekawy i bardzo pomocny wpis. Ja co prawda zdecydowałem się na montaż LPG w sprawdzonym serwisie, więc nie miałem z tym żadnego problemu. Teraz mija pół roku odkąd jeżdzę na BRC SQ32 i jedyne czego żałuję, to to że tak długo zwlekałem z tą decyzją.

    OdpowiedzUsuń