środa, 10 lipca 2013

Instalacje LPG w samochodach czyli początek.

Ten artykuł jest wprowadzeniem w tematykę samochodowych instalacji gazowych i przybliży zagadnienie którym będziemy się na stronie zajmować.                                      
Celem montowania takiej instalacji jest możliwość zasilenia silnika paliwem innym niż benzyna. Do podjęcia takiej decyzji zmuszają nas oczywiście względy ekonomiczne. Aktualnie cena gazu jest prawie dwukrotnie niższa niż cena benzyny. Postaram się omówić wszelkie aspekty dotyczące montażu instalacji gazowych i eksploatacji pojazdów wyposażonych w taką instalację. Aby pojazd wyposażony w instalację gazową służył długo i bezawaryjnie przestrzegać należy kilku zasad, które zostaną przedstawione w cyklu artykułów. Jeżeli będziemy takiego pojazdu używali mądrze na pewno posłuży on nam przez wiele lat i setki tysięcy kilometrów.
Komponenty nowoczesnej instalacji gazowej sekwencyjnego wtrysku gazu.

Czy każde auto da się „zagazować”?

Generalnie tak. Nie ma lub jest bardzo nie wiele pojazdów w których nie da się zainstalować instalacji gazowej. Niestety montaż instalacji w niektórych pojazdach może okazać się  po prostu nieopłacalny. Przykłady takich samochodów na pewno pojawią się na stronie i będą szczegółowo opisane.

Czy zawsze się opłaca?
Otóż nie zawsze. Jeżeli zdecydujemy się na montaż drogiej instalacji który wyniesie nas od 4 do 5 tys. złotych a robimy tylko kilka tysięcy km. rocznie taka instalacja gazowa zwróci nam się dopiero po kilku latach. Do kosztów instalacji musimy doliczyć jeszcze, koszty jej serwisowania i droższe przeglądy. 

Czy gaz zabija silniki?
Dobrze zamontowana instalacja nie zmniejsza trwałości silnika benzynowego w sposób zauważalny dla przeciętnego użytkownika. Silniki zużywają się w przypadku złego montażu i złej regulacji instalacji gazowej. Niestety w naszym kraju bardzo ciężko spotkać naprawdę poprawnie założoną instalację. Zwłaszcza w autach z niższych segmentów. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz