Ten artykuł jest wprowadzeniem w tematykę samochodowych
instalacji gazowych i przybliży zagadnienie którym będziemy się na stronie
zajmować.
Celem montowania takiej instalacji jest możliwość zasilenia
silnika paliwem innym niż benzyna. Do podjęcia takiej decyzji zmuszają nas
oczywiście względy ekonomiczne. Aktualnie cena gazu jest prawie dwukrotnie
niższa niż cena benzyny. Postaram się omówić wszelkie aspekty dotyczące montażu
instalacji gazowych i eksploatacji pojazdów wyposażonych w taką instalację. Aby
pojazd wyposażony w instalację gazową służył długo i bezawaryjnie przestrzegać
należy kilku zasad, które zostaną przedstawione w cyklu artykułów. Jeżeli
będziemy takiego pojazdu używali mądrze na pewno posłuży on nam przez wiele lat
i setki tysięcy kilometrów.
![]() |
Komponenty nowoczesnej instalacji gazowej sekwencyjnego wtrysku gazu. |
Czy każde auto da się „zagazować”?
Generalnie tak. Nie ma lub jest bardzo nie wiele pojazdów w
których nie da się zainstalować instalacji gazowej. Niestety montaż instalacji
w niektórych pojazdach może okazać się
po prostu nieopłacalny. Przykłady takich samochodów na pewno pojawią się
na stronie i będą szczegółowo opisane.
Czy zawsze się opłaca?
Otóż nie zawsze. Jeżeli zdecydujemy się na montaż drogiej instalacji który wyniesie nas od 4 do 5 tys. złotych a robimy tylko kilka tysięcy km. rocznie taka instalacja gazowa zwróci nam się dopiero po kilku latach. Do kosztów instalacji musimy doliczyć jeszcze, koszty jej serwisowania i droższe przeglądy.
Czy gaz zabija silniki?
Dobrze zamontowana instalacja nie zmniejsza trwałości silnika benzynowego w sposób zauważalny dla przeciętnego użytkownika. Silniki zużywają się w przypadku złego montażu i złej regulacji instalacji gazowej. Niestety w naszym kraju bardzo ciężko spotkać naprawdę poprawnie założoną instalację. Zwłaszcza w autach z niższych segmentów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz